Verkkosivuston kävijäseuranta

Kävijäseurantaa eli web-analytiikkaa hyödyntämällä sinun on mahdollista kehittää verkkosivustoasi tietoon – ei arvailuihin perustuen. Tiedät tarkasti keitä sivuillasi käy, mistä he tulevat ja mitä he tekevät. Se siis toisin sanoen mittaa täyttääkö verkkosivustosi tehtävänsä, tarjoamalla konkreettista taustatietoa, jonka avulla sivustoasi on helppo jatkokehittää. Näin saat sivustostasi parhaan hyödyn irti ja asiakkaasikin ovat tyytyväisempiä.

Kävijäseuranta myös kertoo miten verkkomainontasi toimii, joten saat arvokasta tietoa kampanjasi tehosta. Itse asiassa web-analytiikkaa voidaan hyödyntää myös offline-kampanjoiden tehon mittauksessa, kuten esimerkiksi messuilla tai tv-kampanjoissa.

Eli lyhyesti. Kävijäseuranta:

  • tehostaa markkinointia
  • mittaa mainonnan tehoa
  • parantaa konversiota eli kuinka sivustosi tavoitteet saavutetaan
  • auttaa löytämään kiinnostuneita asiakkaita
  • helpottaa verkkosivuston jatkokehitystä